Asiakaspalvelu ja myynti
Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme vahvistaa vakuutusostosi ja aloittaa vakuutuspalvelusi voimassaolon.
Henkilötunnuksen avulla yksilöimme asiakkaamme, mikä on välttämätöntä myös palvelumme toimivuuden kannalta. Sen avulla varmistamme myös, että maksamme vahingonkorvaukset oikealle henkilölle.
Palvelimillamme on yhtä korkea tietoturvataso kuin pankeilla ja vakuutusyhtiöillä.
Kuluttajaneuvontaa koskevissa asioissa suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.
Jos vakuutusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisellä neuvottelulla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, joka neuvoo kuluttajia pankki-, vakuutus- ja arvopaperiasioissa. Neuvontapalvelut ovat maksuttomia.
Voit tarkistaa vakuutuspalveluidesi tiedot asiakaspalvelustamme yhteydenottolomakkeella.
Voit ostaa vakuutuksiamme, jos olet yli 18-vuotias ja asut Suomessa. Vakuutuksen ostaminen onnistuu helpoiten netistä tuotesivuilta.
Vakuutuspalvelun oston yhteydessä kysymme yhteystietojasi sekä henkilötunnustasi. Henkilötunnuksen tarvitsemme henkilöllisyyden varmentamista varten. Mikäli kyse on ajoneuvoa koskevasta vakuutuspalvelusta, tarvitsemme myös ajoneuvon rekisterinumeron.
Vahinkoilmoitus
Saadaksesi vakuutusehtojemme mukaisen vahingonkorvauksen sinun on ensin tehtävä vahinkoilmoitus. Tarkemmat ohjeet ja sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen löydät täältä.
Mikäli vahinkoilmoituslomakkeen täyttäminen nettisivujemme kautta ei onnistu tai haluat mieluummin täyttää paperisen korvaushakemuksen, voit ladata sen tulostettavaksi tästä.
Ilmoittamalla vahingosta sähköisellä vahinkoilmoituslomakkeella nopeutat korvaushakemuksesi käsittelyä.
Tarvittavat liitteet riippuvat vakuutuspalvelusta sekä sattuneesta vahingosta, josta haet korvausta. Sähköinen vahinkoilmoituslomakkeemme neuvoo, mitkä liitteet tarvitaan vahinkoilmoitukseen.
Tiedot päätöksen perusteista löytyvät kirjallisesta korvauspäätöksestä, jonka lähetämme sinulle vahinkoilmoituksen käsittelyn jälkeen. Tutustu korvauspäätöksen tietoihin ennen kuin haet muutosta päätökseen.
Mikäli et ole päätökseen tyytyväinen, voit hakea muutosta korvauspäätökseen sähköisellä lomakkeella.
Jos sinulla on päätökseen vaikuttavaa uutta tietoa tai liitteitä, joita et ole aiemmin vahinkoilmoituksesi mukana toimittanut, ilmoita myös niistä muutoksenhakulomakkeella.
Kun täytät ja lähetät sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen nettisivuillamme, vahvistamme sinulle sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi. Mikäli et ole saanut vahvistusta sähköpostitse tai haluat tiedustella, onko postitse lähettämäsi vahinkoilmoitus saapunut perille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 4270 4000. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9–16.
Laskutus
Jos haluat siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella, niin tarkastamme, onko se mahdollista.
Tekemäsi maksu näkyy tilillämme noin 2–4 pankkipäivän kuluessa.
Muistutus on todennäköisesti lähetetty juuri ennen maksun saapumista tilillemme, sillä maksun saapuminen kestää muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut laskun äskettäin, voit jättää muistutuksen huomiotta. Jos et ole varma, mitä lasku koskee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella, niin tarkastamme laskun tiedot.
Gothia Oy hoitaa perintäasiamme. Mikäli laskusi on siirtynyt perintään, ota yhteyttä Gothia Oy:n asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja tai tehdäksesi maksusopimuksen heidän kanssaan.
Gothia Oy, PL 722, 20101 Turku
Puhelin: 02 279 2000
Asiakaspalvelun sähköposti: info.fi@gothiagroup.com
Paperilaskutuslisä kuukausilaskuilla on 2,90 €/lasku. Suosittelemme asiakkaitamme aktivoimaan maksuttoman ja turvallisen e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissaan. Ohjeet e-laskun käyttöönottoon löydät osoitteesta mysafety.fi/elasku. Huomioithan eron kuukausi- sekä vuosilaskujen välillä!
Siirrymme vuosittaiseen laskutusmalliin vähentääksemme paperin käyttöä. Vuosiveloitteinen laskutus on myös asiakkailemme edullisempi. Jos sinulla on kysymyksiä asiaan liittyen, olemme vastaneet yleisimpiin kysymyksiin täällä.
Kuukausiveloitteisten vakuutustemme laskutuksen hoitaa yhteistyökumppanimme Riverty Finland Oy. Kuukausilaskun toisella sivulla oleva erittely kertoo mitä tuotteita kuukausilaskulla on, mikä on sen vakuutuskausi sekä laskutettava erä.
Laskuissamme näkyy eriteltynä tieto, mitä vakuutusta lasku koskee, sekä mitä ajankohtaa vakuutuskausi koskee. Mikäli sinulla on kysymyksiä laskuusi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.
Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissasi. Lue tarkemmat ohjeet täältä.
Monitorointipalvelu
Löydät identiteettivakuutuksiimme sisältyvän monitorointipalvelun osoitteesta https://myalert.mysafety.fi/
Sisäänkirjautumista varten tarvitset sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi ja itse luomasi salasanan. Kaksivaiheinen sisäänkirjautuminen tapahtuu tekstiviestillä tulevalla koodilla. Mikäli et ole luonut salasanaa aiemmin tai olet sen unohtanut, voit mennä kohtaan ”Unohditko salasanasi?”.
Voit kirjautua monitorointipalveluun suoraan hälytyksen kautta tai osoitteessa https://myalert.mysafety.fi/
Kirjautumisen jälkeen voit katsoa hälytykseltä mitä on tapahtunut, mitä se mahdollisesti tarkoittaa sekä sen, mitä sinun kannattaa tehdä.
Irtisanominen ja peruutus
Mikäli irtisanot vakuutuspalvelun kirjallisesti ennen uuden vakuutuskauden alkua, uutta vakuutuskautta koskevaa laskua ei tarvitse maksaa. Jos et ole varma, kuinka toimia laskun suhteen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yheydenottolomakkeella asian varmistamiseksi.
Vakuutuksen voi irtisanoa milloin tahansa, mutta se tulee tehdä aina kirjallisesti. Voit tehdä irtisanomisilmoituksen esimerkiksi yhteydenottolomakkeemme kautta. Voit myös lähettää kirjallisen irtisanomisilmoituksen osoitteeseen mySafety Oy, PL 5360, 00511 Helsinki. Huomiothan, että vakuutusta ei voi irtisanoa puhelimitse tai sosiaalisessa mediassa
Irtisanoessasi vakuutusta, kerrothan viestissäsi
- irtisanottavan vakuutuspalvelun
- nimesi
- sekä asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi ja lähiosoitteesi.
Vahvistamme irtisanomisen kirjallisesti, kun olemme sen käsitelleet.
Mikäli vakuutus irtisanotaan kesken maksetun vakuutuskauden, Mysafety palauttaa asiakkaalle jäljellä olevan vakuutuskauden maksut. Vakuutusmaksua ei kuitenkaan palauteta, jos palautettavaa jää alle 10 euroa.
Noudatamme aina etämyynnin lainsäädäntöä ja ASML:n käytänteitä. Mikäli sinulla on kysyttävää vakuutusten irtisanomisesta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.
Vakuutuskirja-arkisto
Olemme ottaneet käyttöön sähköisen vakuutuskirja-arkiston. Lähetämme ilmoituksen tekstiviestitse tai sähköpostitse, kun sinulle on saapunut uusi vakuutuskirja. Laskut tulevat edelleen joko e-laskuina tai paperisena.
Löydät nykyään vakuutuskirjasi sähköisesti yhdestä paikasta. Vakuutuskirjasta näet vakuutuskautesi sekä nykyistä vakuutuskautta koskevat vakutuusehdot. Voit kirjautua sisään pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella osoitteessa my.mysafety.fi.
MySafety Oy
Olemme paikallisesti palveleva ihmisen ja yrityksen turva verkon rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut verkossa tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Palvelumme sisältää vakuutusten lisäksi myös monitorointi- ja konsultointipalvelut sekä käytännön avun ongelmien ratkaisemiseen.
Identiteettivakuutus on tärkein tuotteemme verkossa tapahtuvien rikosten varalta. Elokuussa 2020 toimme myös markkinoille Suomen kattavimman Nettivihavakuutuksen, joka vahvistaa suomalaisten verkkoturvaa täysin uudenlaisella tavalla. Nettivihavakuutuksemme tarjoaa tukea ja turvaa sekä käytännön apua nettikiusaamisen varalle.
Myymme myös muita vakuutuspalveluita, kuten Kodinturva ja Ajoneuvoturva, jotka täydentävät tavallisia vakuutuksia ja antavat lisäturvaa tilanteisiin, joita tavallinen vakuutus ei kata. Lue lisää yrityksestämme.
Mukavaa, että työpaikka mySafetylla kiinnostaa! Voit tutustua mySafetyyn työnantajana täällä. Mikäli meillä ei ole juuri tällä hetkellä avoimia työpaikkoja tai et löydä itsellesi mieluista tehtävää, voit myös jättää meille avoimen hakemuksen, niin voimme olla sinuun yhteydessä, kun sopiva työpaikka ilmenee.