Täältä löydät usein kysytyt kysymykset vastauksineen. Mikäli mieltäsi askarruttava asia ei edelleenkään selviä, otathan rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella. Autamme mielellämme!
Joudunko puhumaan vastaajaan, jos soitan toimistoaikojen ulkopuolella?
Saat henkilökohtaista palvelua vuorokauden ympäri. Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme! Kiireettömät asiat käsittelemme asiakaspalvelun aukioloaikana ma-pe 9-17 ja päivystävässä sulkunumerossa hoidamme sulkuja sekä löytyneitä avaimia.
Kirjastokorttini katosi, mitä teen?
Jos olet Sulkuturva-asiakkaamme ilmoita kadonneesta kortista heti mySafetyn sulkunumeroon 0800 159 159. Kerro miksi soitat, nimesi ja henkilötunnuksesi. Koska olet Sulkuturva –asiakas me mySafetylla hoidamme sulun puolestasi.
Et ole vastuussa lainoista, jotka on otettu kadonneelle kortille sen jälkeen kun ilmoitus katoamisesta on tehty. Kuoletettua korttia ei välttämättä voi ottaa uudelleen käyttöön. Käytäntö vaihtelee kuitenkin kirjastosta toiseen. Yleensä löytyneen kortin saa avattua kirjastossa käydessä henkilökorttia näyttämällä. Uusi kirjastokortti on useimmiten maksullinen.
Jos kadonneella tai varastetulla kortillasi on lainattu luvatta, varmista, että korttisi on asetettu lainauskieltoon. Tee tarvittaessa rikosilmoitus josta käy ilmi, että korttia on käytetty luvatta, ja mitä vahinkoja on aiheutunut.
Kirjaston sääntöjen mukaan olet vastuussa kaikesta kortillasi lainatusta aineistosta. Siksi joudut maksamaan niiden kulut ja korvaushinnan, vaikka joku muu olisikin ne aiheuttanut. mySafetyn Sulkuturva -asiakkaana me korvaamme nämäkin vahingot sinulle, jos luvattomat lainat on tehty sen jälkeen kun olet ilmoittanut meille kirjastokorttisi kadonneeksi.
Kuinka kauan maksun saapuminen kestää?
Maksu näkyy tilillämme noin 2-4 pankkipäivän (arkipäivän) kuluttua.