mySafety on ollut mukana Vastuullinen Kesäduuni -kampanjassa jo neljä peräkkäistä vuotta ja tarjonnut usealle nuorelle mielekkään ja oikeudenmukaisen kesätyöpaikan. Osana kampanjaa on kilpailu, jossa palkitaan vuoden kesätyöpaikat kesätyöntekijöiltä saadun kokonaispalautteen perusteella. mySafety sijoittui tänä vuonna kilpailussa 5. sijalle pienten ja keskisuurten yritysten sarjassa sekä sai Suomen Yrittäjien Yrittäjäesimerkin tarjoaminen nuorille -kunniamaininnan.
mySafety on vuosi vuodelta parantanut kesätyöntekijöiden kesätyökokemusta ja kilpailusijoitus sekä kunniamaininta on odotettu. ”Olemme luoneet aikaisempien kesätyöntekijöiden palautteiden perusteella kesätyöntekijöille oman koulutuspolun. Uudistetun koulutuspolun myötä kesätyöntekijät pääsevät entistä nopeammin samoille tienesteille kokeneiden myyjien kanssa ja kokevat työnsä entistä mielekkäämmäksi”, kertoo Saara Eronen, Training Coordinator & Sales Coach sekä kesätyöntekijöiden lähiesimies.
mySafety palkkasi tänä vuonna yhteensä 10 kesätyöntekijää, jotka työskentelivät uusmyynnin tehtävissä myyden turva- ja vakuutuspalveluja uusille asiakkaille puhelimitse. Kesätyöntekijät pääsivät myös vaikuttamaan työympäristöönsä erilaisten suunnittelu-workshoppien kautta.
”Olemme viettäneet kesätyöntekijöiden kanssa aikaa myös työpaikan ulkopuolella. Tutustuimme toisiimme yhteisen piknikin merkeissä lähipuistossa ja pelailimme mölkkyä. Olemme käyneet myös after workeilla ja lounailla porukalla sekä viettäneet yhteisiä kesäjuhlia”, kertoo Saara.
mySafety tarjoaa kaikille myyjille saman pohjapalkan ja sen päälle tulevat provisiot omien myyntien mukaan. mySafetyn panostusten ansiosta useat kesätyöntekijät ovat saavuttaneet suuria bonuksia ja heidän palkkansa on ollut samaa tasoa kuin huippumyyjillä.
Lisätietoa kilpailusta ja kampanjasta:
Vastuullisin kesäduuni -kilpailuun osallistui 128 työnantajaa ja vastauksia saatiin 7790 kesätyöntekijältä iältään 14–29-vuotiaita. Kilpailu toteutettiin verkkokyselynä touko-heinäkuun 2018 aikana ja voittajat valittiin kesätyöntekijöiltä saadun kokonaispalautteen perusteella. Työnantajia arvioitiin muun muassa työnhakuprosessin, perehdytyksen, työtehtävien mielekkyyden ja tasapuolisuuden perusteella. Tutkimuksen toteutti T-Media Oy.
Oikotie Työpaikkojen luotsaama Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjaan osallistui tänä vuonna ennätykselliset 459 työnantajaa, jotka tarjosivat yhteensä yli 65 000 vastuullista kesätyöpaikkaa. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus. Vuoden 2018 kampanjan pääyhteistyökumppanit ovat Telia, Destia, S-ryhmä, Barona, Varma, Kojamo, Metsä Group, Kraton Chemical, EK, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT ja T-Media. www.kesaduuni.org.