Älypuhelimen näytön lasin hajoaminen ja kosketusongelmat, kosteusvauriot sekä puhelimen katoaminen. Koska puhelin kulkee tänä päivänä mukana lähes kaikkialle, on se altis erilaisille vahingoille. Puhelinvahingot ovat tuttuja myös kouluikäisten lasten äidille Helena Leppäselle, jonka ei kuitenkaan enää tarvitse murehtia vakuutuksen piikkiin menevistä puhelinvahingoista tai niiden omavastuuosuuksista. MySafetyn asiakkaana hän on säästänyt jo 600 euroa omavastuukuluissa.
”Neljän kouluikäisen lapsen perheessä emme pärjäisi päivääkään ilman puhelinta. Puhelimesta löytyvät kaikki sovellukset, joita arjessa tulee käytettyä, kuten verkkopankki, HSL:n matkakortti ja kaikki harrastuksiin liittyvät sovellukset”, kertoo Helena Leppänen.
Helenan mukaan hänen perheelleen sattuu ja tapahtuu – ja etenkin puhelimet ovat näissä tilanteissa vaaravyöhykkeellä. Siksi hänelle on tärkeää, että uuden puhelimen saa rikkoutuneen tilalle mahdollisimman nopeasti ilman turhaa säätämistä.
”En edes muista, onko perheellemme sattunut muita kuin erilaisia puhelinvahinkoja. Itselläni on hajonnut näyttö ainakin kerran. Tuttua on myös se, että puhelin putoaa ja hajoaa kokonaan. Poikani puhelimen kohtaloksi koitui puolestaan kosteusvaurio, kun treenikassissa ollut juomapullo vuosi kassiin kastellen puhelimen käyttökelvottomaksi.”
Vakuutus turvaa yöunet
MySafetyn asiakkaana Helenan ei tarvitse murehtia vakuutuksen piikkiin menevistä puhelinvahingoista tai niiden omavastuuosuuksista.
”Vakuutuksissa on mielestäni korkeat omavastuut, mutta mySafetyn ansiosta olen säästänyt omavastuukuluissa tähän mennessä ainakin 600 euroa”, toteaa Helena ja jatkaa:
”Olen aina ajatellut sen niin, että mieluummin maksan vakuutuksistani vähän ylimääräistä. Näin nukun yöni rauhassa, sillä tiedän, että kun ja jos jotain tapahtuu, en ole ihan pulassa.”
Korvausten hakeminen onnistuu verkossa sutjakkaasti
MySafetyn palvelun parhaiksi puoliksi Helena listaa helppouden.
”Korvausten hakeminen onnistuu nopeasti ja vaivattomasti netin kautta. Kertaakaan minun ei ole tarvinnut soittaa ja kysyä perään, miten homma toimii. Olen vain täyttänyt hakemuksen ja laittanut mukaan tarvittavat liitteet. Tämän jälkeen korvauskin on maksettu tilille nopeasti, eli puhelinkaupoille on päässyt taas pian uudelleen”, Helena naurahtaa.
MySafetyn asiakkaana Helena on viihtynyt jo kuusi vuotta. Ensin hänelle tutuiksi tulivat yrityksen Turva-avaimenperät ja vuosien mittaan eri elämäntilanteisiin sopivat vakuutukset.
”Neljän lapsen yksinhuoltajana arvostan sitä, että asiat sujuvat sutjakkaasti. Olen ollut tyytyväinen mySafetyn tuotteisiin ja palveluun. Niin kauan kuin lapseni ovat pieniä, meneviä ja tekeviä vakuutan varmasti meidät kaikki.”
Asiakkaan nimi muutettu identiteetin suojelemiseksi. Kuvan henkilö ei liity tapaukseen.